Clientul Are Intodeauana Dreptate [Sau Nu?]



Clientii problema pot sa fie un stres in viata unui instalator. Daca esti instalator si ai propria afacere, sa ai de-a face cu clienti problema este o situatie obisnuita.

In unele cazuri poate sa fie asa, dar de multe ori poti sa usurezi lucrurile aplicand niste principii de bun simt. Hai sa vedem cum sa tratezi clientii problema.

Clientul Are Intodeauna Dreptate-

Asculta mai intai

Un studiu facut de cercetatrii din America arata ca este o corelatie mica intre doctorii care sunt incompetenti si doctorii care sunt dati in judecata.

Totul tinea de manierele lor. Doctorii aroganti care nu ascultau pacientii erau dati in judecata, iar acei doctorii incompetenti care erau manierati si vorbeau frumos, nu pateau nimic.

Este o lectie pentru instalatori. Este important intodeauna sa asculti atent ce are de spus clientul si sa eviti sa-l intrerupi, sa-i spui ca nu are dreptate sau sa te aperi.

Chiar daca sunt nedrepti in ce spun, sa asculti te poate ajuta. Si chiar daca crezi ca greseste e cateodata mai bine sa spui ca o sa te mai gandesti si o sa revi mai tarziu.

Citeste si: 20 De Lucruri Pe Care Instalatorul Nu Ti Le Va Spune (Si Ti Le Spun Eu)

Nu poti sa castigi mereu

Clientul poate nu are dreptate intodeauna, dar poate sa castige intodeauna, consumand timpul instalatorului. El poate scrie lucruri urate despre instalator pe forumuri sau in social media, facand plangeri sau reclamatii.

Aceste lucruri este bine sa fie evitate cu orice cost.

Trateaza serios orice client

Cel care rezolva o reclamatie este bine sa fie intodeauna seful, indiferent cine o primeste.

De exemplu daca este facuta catre un instalator din echipa de lucru, dar primeste raspuns de la patron, arata ca rezolvarea reclamatiei este o prioritate. Este bine sa nu ignori niciodata o plangere, pentru ca poate sfarsi rau.

Bine de stiut

Regula simpla: niciodata sa nu te certi pe email. Daca un client trimite o problema pe email, e bine sa-l suni sau chiar sa te vezi cu el pentru a discuta.

Nu lua plagerile personal. Clientul trateaza situatia emotional, si daca situatia se agraveaza, va fi aproape imposibil de rezolvat.

Daca ai gresit

In cazul in care clientul are o plangere motivata, chiar daca a prezentat-o in mod agresiv, este important sa incerci sa-l tratezi corect. Recunoaste si trateaza situatia prioritar.

Daca nu ai gresit

In primul rand trebuie sa te asiguri daca chiar ai dreptate. Considerand ca ai dreptate, spune-i ca iti pare rau pentru ca s-a intamplat asa.

Poti sa spui ca-ti pare rau fara sa admiti ca este o problema si vei ajuta astfel sa se linisteasca lucrurile. Intreaba clientul ce vrea. Cateodata asta il face sa fie mai rezonabil.

Concluzie

Doar cine nu munceste nu greseste, deci ocazional pot sa apara greseli si clientul poate sa fie suparat pentru asta. Din fericire poti rezolva problemele mai mari sau mai mici cu clientii, daca dai dovada de politete si de diplomatie.

Te invit sa te inscrii la newsletter pentru a primi articolele noi si ca sa fii la curent cu noutatile. Daca ti-a placut articolul, da-i un share ca sa-l vada si prietenii tai.

Ai avut probleme cu clientii? Scrie in sectiunea de comentarii.



Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: